dagens ridpass

solna med ridskolan. Fick rida på Quinto idag, för första gången. Quinto har en väldigt intressant historia bakom sig. Han har varit hopphäst i Israel nämligen :o visste inte ens att det fanns hästar där ens :p
Men dom tror att han har blivit barrerad då han har lite ärr på benen. Och så har han inga skor! För dom lossnar typ bara när dom skor honom och då blir han låghalt och så.
Ridningen iaf, kändes jättedåligt i början, han var lite seg och tog inget stöd på högertygeln. Exakt en sån häst som vi har pratat om på våra lektioner på överby, hur man ska rida, så då visste jag att högertygeln blir då "ställande" och vänster är ledande.
Sen vid typ halva lektionen så bara släppte det! Helt plötsligt!
Så himla härligt! Han kom typ igång då och började bjuda framåt och då kom allt på en gång, han tog ett jämnt stöd i båda tyglarna och min sits blev mycket bättre!
Han rör sig ganska mycket så han var skumpig och hade jättestor och fin galopp! Och åh jag älskar när det helt plötsligt släpper efter man har kämpat så!!! :D
Men jag tyckte om honom, fin pålle och jättesöt!
Två bilder på honom som jag hittade på bdb:
foto: nikonist@bdb
foto: vicegud@bdb

Kommentarer
Postat av: helena

Kul! han är typ ganska precis igångsatt igen :) Han har typ inga skor för att han är så rädd om fötterna (troligtvis har det hänt något ganska allvarligt med dom tidigare) och så måste man typ söva ner honom och sen sko honom för annars så typ lägger han sig ner :P Det är vad jag har hört iaf :D

2011-03-11 @ 21:35:39
Postat av: Anonym

2011-03-11 @ 22:09:42
Postat av: Sanna

gud så söt :)

2011-03-11 @ 22:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0