dagens ridpass x2

17.40: Hoppning på Charlie. Vi tränade banhoppning, så vi hoppade fram ett par gånger innån vi fick hoppa en bana på 7 språng.
Framridningen kändes inte så bra, jag fick inte riktigt ihop honom. Dom första skutten kändes helt okej, vart något som var mindre bra. Sen så hoppade vi banan. Det gick faktiskt bra! Jag lyckades få ihop honom bättre här, och vi kom runt svängarna som kändes ganska tvära haha. Det enda är väl att jag sitter ner mellan hindrena för att kuna rida ihop honom bättre, då han gärna blir långgalopperad, och sen när jag reser mig trycker jag till lite omedvetet :p Men det var väldigt skojigt iallafall :D Charlie fin!
18.40: Red dressyr på lilla prinsen. Vi red utomhus!
Red med bara grammanen på hela framridningen, och då drev jag nog lite för fegt för det kändes lite sådär. Sen så började vi med travarbetet efter vilan. Då red jag på vanliga tyglar och grammanen glappade. Då kändes det faktiskt väldigt bra! Jag höll i honom ordentligt och drev. Jag kompromissade inte så mycket. sen i galopparbetet red jag med både gramman och tyglar, och jag har såååå svårt för det. Så det gick inte alls bra där :P
Men imorgon så ska jag rida privatlektion :D :D :D :D
fetanajs!
sötponny på hemmatävlingen, fotad av issa :D fler bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0