Programträning

Idag red vi ju program på lektionen och jag och Darco red igenom LA:1 somsagt :)
Gick sådär, inte det bästa programmet vi ridit direkt. Kändes lite matt, så på filmen ser det ut som att jag rider för fort, både i traven och galoppen. Hade en miss i första mellantraven också, då han ty snubblade så det blev ett galoppinslag och sen haltade han typ ett par steg kändes det som, men det var ingen fara. Bara en snubbling.
Sen så var han lite felställd i ena skänkelvikningen, då han vill gå lite fort åt sidan där så håller jag emot med yttertygeln och då ställer han sig ditåt.
Sen så ja, galoppen var inte så jättebra heller :p gick nog lite fort, då jag ville ha en lite normalare galopp, men jag glömde fånga upp.
Tyckte iaf att vägarna och så blev bra och mellangaloppen :) Fick 61,84%
Funderar på att stryka mig från enskede på söndag, ingen kan typ köra mig (går såklart att ordna) och sen ska jag ju typ vara borta hela veckan så jag skulle inte rida något mer innan, så det känns så ovärt. Isånafall kan Darco få vila och så tränar vi ordentligt till roslagen istället...
Tråkigt så enskede alltid har så välordnade tävlingar och så var det ett roligt program, men känns så taskigt att åka dit bara för att jag ska få tävla. Så ja vi får se...
förra året på enskede :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0