åh bästabästabästa

Blev helt överlycklig när jag kom till stallet och såg att jag skulle rida på Darco :D nästan tre månader sen jag red lektion/ seriöst på honom. 

Ibörjan kändes han lite halvstapplig, men det var väl mer att han inte gick fram ordentligt och inte har travat på ordentligt på ett tag.
Tog det lite lugnt i början, vi jobbade väldigt mycket i skritt i övningen och så kunde man lägga in trav övergångar själv. Skritten är ju nånting som jag verkligen behöver fila på. Blir lite för slapp där oftast.
Men det kändes rätt bra. Han var lite seg för skänkeln, så det tog ett tag innan jag fick fram honom ärligt. Det blir en lite blandning av att han är taggad för galopp och inte går fram. Så då blir det så fort jag håller om ordentligt fattar han galopp och så bromsar jag osv. Men blev bättre i slutet.
Galoppen kändes helt okej faktiskt, trodde ändå att det skulle vara värre ;) Högergaloppen kändes bäst. Och så blev det ju lite bus och hopp i fattningarna.

Men åh vad kul det vaar! :DD njöt verkligen hela lektionen!
Och man inser ju verkligen hur rolig och underbar han är när man inte får rida på honom på ett tag ;)

ska verkligen ta vara på vårat sista år tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0