Tävlingen

Kom till stallet vid kvart över nio, då vi fixade det sista och tog in henne från hagen, duschade och knoppade och såå och sen åkte vi mot värmdö vid kvart i tolv.
Zara var ovanligt snäll och lugn där borta, för att vara henne. Så vi blev lite förvånade haha.
På framridningen kändes det inte så bra, hon var apstark. Men det var ändå inte dåligt, även fast vi gled runt där rätt snabbt haha. Men sen innan jag skulle in på banan så kändes det bättre. Väl där så blev hon rädd för läktaren först :p
Själva programmet gick rätt bra tycker jag, hält-hälsningarna blev inte jättebra. Och så hade jag två små galoppanslag, ett i en serpentin och ett i mellantraven. Annars kändes det ganska bra, inte toppen, men ändå bra.
Fick 63,10% som jag om jag ska vara ärlig, tycker var lite snålt. Menmen.
Fick en 4a på serpentinen, 5a på mellantraven, 5a på andra serpentinen och en 5a på en övergång från galoppen. Och en femma i allmänna på gångarter....
Hela skritten + galoppen var sjuor och åtta.
"Fin i form o tempo stundtals. Såg välridet ut, men såg i höger trav ojämn ut bak"
Så hon drog ner på att hon tyckte att Zara tog ojämna steg med bak, och det syns iofs lite på filmen...
Aja, jag tyckte iaf att det kändes bra, förutom dom onödiga galoppanslagen.
Bilder och film kommer snarast :)

Kommentarer
Postat av: fanny

tråkigt om det kändes snålt :( men fett bra debut på riktig storhästtävling ändå!

hästens gångarter "renhet, regelbundenhet" och nånting mer som jag inte minns.. och ser hästen inte ren ut ska det ju inte vara godkänt heller tycker jag. men upp med film o bilder :D

2011-11-07 @ 22:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0