fredag

Ridning på solna, dressyr. Idag fick jag rida ponny för andra gången där haha. Och det var ingen mindre än lilla araben Glitz.
Jag blev helt kär i honom, vilken underbar liten ponny! Han var lite seg och ville inte göra mer än vad han behövde, inte så ovanligt ju haha. Men jag gjorde mycket tempoväxlingar i traven, hela tiden korta-länga-korta-länga. Han blev riktigt fin av det. Och i dom där små längningarna så kände jag att han tog i väldigt fint, så sen var jag ju bara tvungen att vända snett igenom och göra en travökning (det bästa som finns ju!!! :D) och han kunde sträcka riktigt fint på benen och bakbenen stampade på, gulleponnyn gud vad jag skrattade för det trodde jag verkligen inte att han kunde! haha :D
Galoppen kändes bra också, han tog väldigt korta språng, så jag försökte tänka likadant där också och speciellt framåt. han hade ju lätt och bra galopp annars.
Så ja, det gick gansla bra, var ju ändå första gången jag satt på honom ;) han blev lite kort i halsen ibland bara och så kom mitt skänkelproblem fram lite också eftersom han är så liten.
Jag sa att jag ville rida honom igen iaf, så hoppas jag får det! :)
gulle-glitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0