måndag

Skola först, skojskoj!
Sen åkte jag till stallet, Sven (hovslagaren) hade kollat på Darco, det var ingen hovböld. Och våran veterinär är bortrest, han kommer och kollar på Darco på lördag. Tills dess ska vi "hålla honom halt". Han var ju här i torsdags och böjde och allt och då visade darco ingenting, så för att han ska kunna hjälpa honom måste han ju ha något att hjälpa, vilket han har nu.
Så Darco ska gå lite lätta lektioner (skritt, trav) på smärtstillande. Och är han för halt ska han promeneras mycket.
jag gick 2 promenader idag och kylde. Det märks att han är understimulerad nu, för han var asjobbig att kyla, han gick bara fram och tillbaka och lyfte på benen. Så jag fick lyfta hoven på det benet och kyla honom så :p

Red lektion också, på Zara. Kändes inte alls bra i början, men sen lossnade det och jag tycker det gick ganska bra ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0